Ajankohtaista

Pietarsaaressa TKJ:n kansallisissa miesten A-luokan loppuottelussa, joka pelattiin seuramme pelaajien kesken, Jaakko Puputti voitti Juho Salmisen kolmessa erässä. M A:n lisäksi oli seuramme pelaajien menestys muissakin sarjoissa erinomainen.
KTK-GTK:n pojat pelasivat hyvin kansallissa Vaasan Syyskisoissa. Otto Wikström tuli toiseksi ja Eeli Pihlaja oli jaetulla kolmossijalla pojat 11 vuotta sarjassa. Miesten B-luokassa Tuomas Salminen otti listavoiton itseään 3 tasopykälää korkeammalle rankatusta pelaajasta.
Vaasassa pelatuissa Tennislliton Länsi-Suomen alueen mestaruuskilpailuissa oli Kokkolan Tenniskerhon menestys huomattavasti parempi kuin Suomella Lontoon Olympialaisissa. KTK-GTK:sta oli kisoissa kahdeksan urheilijaa, joista kuusi saavutti mitalin - kaksi kultaa ja neljä pronssia - ja loputkin olivat pistesijoilla.
Hangossa pelatussa ITF:n seiniorien pistekisassa "Scandinavian EB Championships by Mandatum Life"-turnauksessa seuramme Elina Myöhänen menestyi erinomaisesti. Elina voitti parinaan Leena Ranta N 40 nelinpelin. N 55 kaksinpelissä Elina eteni loppuotteluun, jossa Maailman listan nelonen Australian Lyn Mortimer oli parempi suoraan kahdessa erässä 4-6,3-6.
Elina Myöhänen voitti Helsingissä pelatuissa seniorien SM-kilpailuissa Suomenmestaruuden naisten 55 v. kaksinpelissä. Elina löi välierässä HVS:n Heli Petäjän 6-3,6-0, ja loppuottelussa HVS:n Leena Rannan 6-3,6-2. Onneksi olkoon Elina!
Kokkolan Kesäkisoissa pelattiin neljän päivän aikana 66 ottelua seitsemässä eri sarjassa. Tenniskerhon pelaajista voittivat sarjansa miesten A-luokassa Jaakko Puputti, joka kukisti loppuottelussa kolmessa erässä Vaasan Atte Virolaisen, sekä miesten C-luokan aika ylivoimaisesti voittanut Toni Tuhkunen. Kolme muuta seuramme pelaajaa eteni loppuotteluun; N C finaalissa Vaasan Emilia Laitila oli parempi kuin Taina Lehtonen, P 15 sarjassa Oulun Eliel Haapanen voitti Matias Salosen ja pojat 11 loppuottelussa egyptiläinen Omar Loufty voitti hyvin taistelleen Otto Wikströmin, joka johti välillä toista erää 5-3, mutta taidot eivät vielä aivan riittäneet erävoittoon. Tenniskerhon pelaajista sarjojensa kolmosiksi etenivät Tommi Syrjälä M C-luokassa, Vili Hämynen P 15-, Totti Häggblom P 13-, ja Eeli Pihlaja P 11-sarjoissa. Miesten B-luokan voitti Tampereen Pauli Partinen ja P 13 sarjan Vaasan Oscar Strandback. Seuramme pelaajia oli kisoissa mukana aikuisten sarjoissa 10 pelaajaa ja juniorisarjoissa 11 pelaajaa.
Tuomas Salminen pelasi itsensä B-luokan välieriin Raahessa kansallisissa Pekanpäivien Kisoissa. Avauskierroksella Tuomas voitti RVS:n Marko Väisäsen 6-3,6-0. Välierässä kisan ykkössijoitettu YlTe:n Sami Markkanen löi Tuomaksen 7-6,6-0.
Vaasan kansalliset kesäkisat menivät lauantain osalta, jolloin P 11 sarja pelattiin, sateen takia hallikisoiksi. Kokkolan Tenniskerhon pojat pelasivat tässä sarjassa hyvin huolimatta siitä, että vastustajilla oli selvästi enemmän kokemusta sisällä pelaamisesta. Otto Wikström tuli toiseksi ja Eeli Pihlaja kolmanneksi P 11 sarjassa.
Kesävalmennukseen on ilmoittautunut jo 43 pelaajaa. Heinä- ja elokuun ryhmissä on vielä jonkin verran tilaa aikaisemmin valmennuksessa mukana olleille tai omin päin pelanneille. Elokuussa on sekä juniori- ( 7 - 11 v. kurssit ja 11 - 14 v. kurssit ) että aikuiskursseja kokonaan uusille pelaajille, ja ilmoittautuminen niille on jo hyvin käynnissä. Vapaat paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Täytettäessä sisäkauden 2012 - 2013 ryhmiä ovat kesän aikana mukana olleet etusijalla.
Tuomas Salminen voitti Lempäälän kansallisten pääsarjan, miesten C-luokan. Hän voitti 16 pelaajan kaaviossa neljä ottelua, mm. välierässä ykkössijoitetun VarTe:n Verneri Ovaskaisen. Loppuottelu pelattiin hiekkanurmella sateessa. LeTS:n Juha Pärkkä johti avauserää jo 4-0, mutta kun Tuomas tuli lähemmäs palauttamaan sateen kastelemia lyhyeksi jääviä palloja, ottelu kääntyi ja "Tsuki" voitti loput pelit 13-3 ja ottelun 7-5,6-2.
RSS ATOM